یزدفردا "معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که توسعه خدمات راهداری در گرو استفاده حداکثری ظرفیت‌های بخش خصوصی است، گفت: توسعه و بهبود خدمات راهداری در گرو نیازسنجی، برنامه‌ریزی اصولی با تکیه بر معیارهای علمی است.

به گزارش یزدفردا به نقل از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، رضا اکبری معاون راهداری این سازمان در جمع مسولان ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با عنوان این مطلب که در اداره امور کشور، در حال حرکت به سمت خصوصی‌سازی هستیم، گفت: لازم است تا تغییراتی در شیوه مدیریتی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داده شود و ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری به طور استیجاری از بخش خصوصی تامین شود.

وی با تأکید بر این که این موضوع باید سال‌ها پیش رخ می‌داد، تصریح کرد: نتایج مثبت این اقدام در تمام دنیا ثابت شده است و در هر نقطه از دنیا نسبت به شرایط و موقعیت جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر پارامترها از بخش خصوصی بهره می‌برند.

اکبری اظهار کرد: در گذشته خدمات خوبی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری ارائه شده است، اما توسعه و بهبود آن در گرو نیازسنجی واقعی برنامه‌ریزی اصولی با تکیه بر معیارهای علمی و عملی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه حل‌های رفع مشکل در حوزه ماشین‌آلات، ورود بخش خصوصی و بهره‌گیری از ظرفیت ماشین‌آلات امانی در امر راهداری زمستانی و تابستانی است، تصریح کرد: بهتر است طرح پیشنهادی در خصوص ارائه خدمات بخش خصوصی تهیه شده و با بررسی این طرح برای ورود بخش خصوصی در استان برنامه‌ریزی شود.

این مقام مسئول در ادامه مصرف نمک در راهداری زمستانی را ۳ الی ۵ برابر بیش از مصرف متوسط دنیا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در مصرف حامل‌های انرژی در صدر جدول قرار داریم،میزان نمک مصرفی به نسبت به بارش‌ها بالاست که باید در این حوزه مدیریت مصرف صورت گیرد.

وی افزود: موارد نیازمند قانون‌گذاری را به کمیسیون‌های مربوطه انتقال می‌دهیم تا تصمیم لازم برای حل مشکلات اتخاذ گردد.

اکبری با اشاره به اینکه به تمام موارد مطرحی فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل که در شرایط سخت جوی خدمت‌رسانی می‌کنند، رسیدگی خواهد شد، ادامه داد: رسیدگی به تمام مسائل و مطالبات تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری‌ می‌شود.

گفتنی است بهره‌گیری از پتانسیل بخش خصوصی، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، تخصیص به موقع اعتبارات، مدیریت مصرف نمک در راهداری زمستانی از جمله مسائل و مشکلات مطرح شده در این نشست بود.
شایان ذکر است معاون راهداری سازمان راهدا ی و حمل ونقل جاده ای در ادامه سفرخود به استان زنجان از آزاد راه زنجان_قزوین و زنجان_تبریز بازدید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا